|
) zobacz
klasa V - Scratch - programowanie - kwadraty (klasa V - 2019) pobierz kod
klasa V - Scratch - programowanie - spirale (klasa V - 2019) zobacz
klasa V - Scratch - programowanie - spirale (klasa V - 2019) pobierz kod
klasa V - Scratch - programowanie - ślimak (klasa V - 2019) zobacz
klasa V - Scratch - programowanie - ślimak (klasa V - 2019) pobierz kod
klasa VI i VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru - MAX (klasa VI - 2019) zobacz
klasa VI i VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru - MAX (klasa VI - 2019) pobierz kod
klasa VI i VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru - MAX (klasa VI - 2019) zadanie
klasa VI i VII - Scratch - programowanie - suma liczb z listy (klasa VI - 2019) zobacz / opis ćwiczenia
klasa VI i VII - Scratch - programowanie - wyścigi (losowanie wartości zmiennych) () zobacz
klasa VI i VII - Scratch - programowanie - wyścigi (losowanie wartości zmiennych) () pobierz kod
klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa V/VI - 2019 - - materiał teoretyczny, cz. I zobacz
klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa V/VI - 2019 - - materiał teoretyczny, cz. II zobacz
klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa VI - 2019 - - materiał teoretyczny, cz. III zobacz
klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa VI - 2019 - - zagadnienia do sprawdzianu, klasa VI zobacz
klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Użycie procedur do tworzenia grafiki opis ćwiczenia
klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Zgadnij liczbę prezentacja
klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Zgadnij liczbę pobierz kod
klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Znajdowanie największego elementu zbioru (procedura sprawdź) zobacz
HTML i CSS
klasa VI --- Język HTML - język HTML i strona WWW - zobacz
klasa VIII - Język HTML - pojęcia - zobacz
klasa VIII - Język HTML - przykład użycia języka CSS - zobacz
klasa VIII - Język HTML - pojęcie i przykład użycia Javascript - zobacz
klasa VIII - Język HTML - przykład hiperłącza - zobacz
Sieci lokalne i Internet
klasa VII i VIII - Sieci lokalne - szkolna sieć komputerowa zobacz
klasa VII - Internet - serwery, łącza, użytkownicy zobacz
klasa VII - Internet - dołaczamy się do Sieci (1) zobacz
klasa VII - Internet - dołączamy się do Sieci (2) zobacz
klasa VII - Internet - strony www zobacz
klasa VII - Internet - wyszukiwarki zobacz
klasa VII - Internet - podsumowanie zobacz
klasa VII - Internet - definicja i pojęcia zobacz
klasa VII (VIII) - Internet - praca w chmurze (cz. I) zobacz
klasa VIII - HTML, CSS i sieci lokalne - zagadnienia do sprawdzianu - 19 listopad 2019 (zmiana terminu!) zobacz
klasa VII - Internet i sieci lokalne - zagadnienia do sprawdzianu - listopad 2019 zobacz
Olimpiada Informatyczna Juniorów - edycja 2019
Materiały publikowane w tym dziale przeznaczone są wyłącznie dla uczniów Szkoły Podstawowej w Tyrawie Wołoskiej, biorących udział w Olimpiadzie Informatycznej Juniorów 2019. Materiały mają charakter informacyjny, mogą być pomocą dla Uczestników w przygotowywaniu własnych rozwiązań zadań. Publikowane tutaj kody nie są w żadnym wypadku gotowymi rozwiązaniami zadań Olimpiady.
Sortowanie tablicy liczb - przykład rozwiązania - materiały do zadań Olimpiady, cz. I zobacz
tablica - bubblesort - od końca - przykład rozwiązania - materiały do zadań Olimpiady, cz. I zobacz
Znane nam działanie algorytmu sortowania bąbelkowego mozna przyspieszyć, dokonując zmian które omówiliśmy na ostatnim spotkaniu. Zmiana polega na ograniczeniu przeglądania posortowanego zbioru tylko do elementów, które nie zostały jeszcze ustawione w kolejności. Szbkość działania takiego sortowania jest zauważalnie większa a to jak wiemy jest dla nas bardzo istotne.
tablica i szybki bubblesort - oraz element od końca - przykład rozwiązania - materiały do zadań Olimpiady, cz. I zobacz
Jeżeli sortowanie bąbelkowe szybkie nadal okazuje sie za wolne, mozemy uzyć naprawdę szybkiego sortowania przez wybór. Działanie algorytmu sortowania przez wybór jest bardzo proste. Jeżeli chcemy posortować zbiór liczbowy rosnąco, element najmniejszy powinien znaleźć się na pierwszej pozycji. Szukamy w zbiorze elementu najmniejszego i wymieniamy go z elementem na pierwszej pozycji. W ten sposób element najmniejszy znajdzie się na właściwym miejscu. Tak samo postępujemy z resztą elementów należących do zbioru - wyszukujemy element najmniejszy i zamieniamy go z elementem na drugiej pozycji - otrzymamy dwa posortowane elementy. Procedurę kontynuujemy dla pozostałych elementów, aż wszystkie będą posortowane.
tablica i sortowanie przez wybór - przykład rozwiązania - materiały do zadań Olimpiady, cz. I zobacz
tablica i sortowanie Shell Sort - przykład rozwiązania - materiały do zadań Olimpiady, cz. I zobacz
zagnieżdżamy if ... else - przykład rozwiązania - materiały do zadań Olimpiady, cz. I zobacz
|